Funda of Facebook?

Funda of Facebook?

Funda is een begrip bij woningzoekenden. Met 40 miljoen bezoeken per maand en een app die al meer dan 1 miljoen keer is gedownload steekt Funda ver boven de concurrentie uit. Maar Funda krijgt concurrentie uit onverwachte hoek: Facebook!

De wereld veranderd
De wereld veranderd en dus ook de manier van woningen verkopen. Waar vroeger een bord in de tuin en adverteren in de plaatselijke krant dé manier was om een woning onder de aandacht te brengen gebeurd tegenwoordig het meeste digitaal. Funda was tot op heden hét middel om de woning online te adverteren, maar Facebook is aan een opmars bezig.

Voordelen Facebook
Wat heeft Facebook voor op Funda? Niet iedereen zit dagelijks op Funda, 80% van de 9,5 miljoen gebruikers wel op Facebook. Ook mensen die niet direct op zoek zijn naar een woning zien iets voorbij komen en denken dan aan hun vriend, vriendin, buurvrouw, neef of collega die wel een woning zoekt. Het bereik op facebook is daarnaast ook nog eens achter de schermen te sturen zodat alleen de mensen die je graag wilt dat ze de woning zien hem ook daadwerkelijk zien. Hiermee heeft Facebook een machtig wapen in handen die nog veel makelaars onbenut laten.

15.000 per week
Met een slimme Facebookstrategie en een beetje promotie hebben wij een gemiddeld bereik van 15.000 mensen per week op Facebook. Hoe we dit doen leggen we graag uit aan de keukentafel met een bakje koffie ?